Manisa’da 2025-2026 eğitim öğretim yılı bugün sona erdi. Şehrin dört bir yanındaki öğrenciler, aylardır süren yoğun temponun ardından karnelerini alarak yaz tatiline girdi. Bin 171 okuldaki öğrenciler için yaz molası resmen başladı.
Karne günü heyecanı
Şehzadeler Yeniköy Atatürk İlkokulu’nda düzenlenen törende öğrenciler, karne sevincini protokol üyeleriyle paylaştı. Kent genelinde 268 bin 553 öğrenci ve 20 bin 447 öğretmen bu yıl eğitim sürecini tamamladı. Törenlere katılan Manisa İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Uğurelli, öğrencilere tatili dinlenerek ve kitap okuyarak geçirmeleri tavsiyesinde bulundu.
Velilere önemli uyarı
Eğitimciler, karnelerin bir çocuğun zekasını veya değerini ölçmediğinin altını çiziyor. Uzmanlar, tatil döneminde çocukların sosyal gelişimine odaklanılmasını ve başarının başkalarıyla kıyaslanmamasını öneriyor. Bu süreç, öğrencilerin üzerindeki akademik baskıyı azaltmayı ve onları yeni döneme daha zinde hazırlamayı hedefliyor. Şimdi aileler için çocuklarıyla verimli vakit geçirecekleri yaklaşık üç aylık bir dinlenme dönemi başlıyor.