Havadis | Manisa | Manisa'da çiftçiye ve ormanlara hayat verecek istasyon

Manisa'da çiftçiye ve ormanlara hayat verecek istasyon

Sarıgöl'de kurulan yeni su istasyonu, hem yangın söndürme araçlarına su taşıyacak hem de üreticinin tarlasını sulamasını sağlayacak.

Sarıgöl'de kurulan yeni su istasyonu, hem yangın söndürme araçlarına su taşıyacak hem de üreticinin tarlasını sulamasını sağlayacak.

Manisa'da çiftçiye ve ormanlara hayat verecek istasyon
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Manisa’nın Sarıgöl ilçesinde tarımsal üretimi artırmak ve orman yangınlarına karşı hazırlıklı olmak için yeni bir adım atıldı. Alemşahlı Mahallesi Sulama Kooperatifi, Asar Yolu üzerinde işlevsel bir su dolum istasyonu inşa ederek hizmete sundu. Bu istasyon, bölgedeki su ihtiyacını tek merkezde toplayarak hem çiftçinin hem de yangın ekiplerinin işini kolaylaştırıyor.

İstasyonun çift yönlü faydası

Kooperatif Başkanı Ahmet Ur, kurdukları sistemle itfaiye ve arazözlerin su ikmalini hızlandırdıklarını belirtti. İstasyon, yangın anında ekiplere vakit kazandırırken, aynı zamanda üreticilerin tarımsal sulama ve ilaçlama yaparken ihtiyaç duydukları suyu buradan kolayca almalarını sağlıyor. Büyükşehir Belediyesi'nden alınan 3 bin metrelik yeni boru hattıyla birlikte kooperatif, sulama sahasını 3 bin dekara ulaştırarak bölge tarımına büyük destek sağladı.

Gölet projesi için yeni hedef

Kooperatif yönetimi, çalışmalarını bir adım öteye taşıyarak Hisar mevkisinde bir gölet oluşturmayı planlıyor. Bakanlık ve Orman Genel Müdürlüğü'nün desteğiyle hayata geçmesi hedeflenen bu gölet, yangın helikopterlerinin su alabileceği güvenli bir nokta olacak. Ayrıca bu birikim alanı, tarımsal sulama dönemlerinde çiftçinin su deposu işlevini görerek kuraklık riskine karşı önemli bir sigorta görevi üstlenecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız