Manisalı milli karateci Nurbade Büber, Brezilya'da düzenlenen FISU Dünya Üniversiteler Karate Şampiyonası'nda altın madalya kazandı. Ortaokul yıllarında okul panosunda gördüğü bir afişle başlayan karate serüveni, bugün dünya arenasında zirveyle taçlandı. 23 yaşındaki sporcu, yaşadığı tüm kayıplara rağmen sporu bırakmayarak azmin sembolü haline geldi.

Kayıplarla gelen büyük mücadele
Büber’in hayatı 13 yaşında annesini beyin tümörü nedeniyle kaybetmesiyle sarsıldı. Ardından ilk antrenörü Murat Eşsiz’i de kalp krizi sonucu yitirdi. Genç sporcu, bu derin acıları antrenman salonuna taşıdı. Murat Eşsiz’in oğlu Ali Eşsiz ile çalışmalarına devam eden Büber, disiplini elden bırakmadı. 2021 yılında milli takıma yükselen sporcu, İspanya ve Bosna Hersek'teki başarılarının ardından Brezilya'da kürsünün en üst basamağına çıktı.

Sırada yeni hedefler var
Dünya şampiyonluğunu annesine ve ilk hocasına adayan Büber, aynı zamanda üniversiteyi ikincilikle bitirdi. "Disiplin ve çalışmak beni mental olarak güçlendirdi" diyen başarılı karateci, şimdi gözünü büyükler kategorisindeki Avrupa ve dünya şampiyonluklarına dikti. Antrenörü Ali Eşsiz ise Büber’in başarısının kulüpteki genç sporcular için büyük bir motivasyon kaynağı olduğunu vurguladı. Nurbade, sadece madalya kazanmakla kalmadı, aynı zamanda gençlere zorluklar karşısında nasıl ayakta kalınacağını gösterdi.



