Manisa’nın Salihli ilçesindeki Gökeyüp Mahallesi, doğal yöntemlerle yetiştirdiği çileklerle adından söz ettiriyor. Bölgedeki üreticiler, tarım ilacı veya kimyasal gübre kullanmadan üretim yaparak hem sağlığı hem de doğal lezzeti ön planda tutuyor.
Organik tarım sertifikasıyla büyüyor
Gökeyüp çilekleri, resmi organik tarım sertifikasına sahip. Üreticiler her aşamayı denetim altında tutuyor ve ürünlerin doğal yapısını bozmadan yetiştiriyor. Kimyasaldan uzak bu süreç, özellikle çocuklarına güvenli gıda yedirmek isteyen ailelerin dikkatini çekiyor.
Sofralara ulaşan doğal süreç
Salihli İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, çileklerin günlük olarak hasat edildiğini belirtiyor. Toplanan ürünler aracıları azaltarak doğrudan üreticiden tüketiciye ulaşıyor. Bu yöntem hem yerel üreticinin kazanmasını sağlıyor hem de tüketicinin taze ve aroması yüksek çileğe ulaşmasına imkan tanıyor. Önümüzdeki günlerde bu doğal üretim modelinin bölgedeki diğer mahallelere de örnek olup olmayacağı merak ediliyor.