Havadis | Manisa | Salihli'de meyve bahçeleri için kök kurdu alarmı verildi

Salihli'de meyve bahçeleri için kök kurdu alarmı verildi

Salihli Tarım Müdürlüğü, meyve ağaçlarını kurutan fidan dip kurduna karşı üreticiyi uyardı.

Salihli Tarım Müdürlüğü, meyve ağaçlarını kurutan fidan dip kurduna karşı üreticiyi uyardı.

Salihli'de meyve bahçeleri için kök kurdu alarmı verildi
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Manisa'nın Salihli ilçesinde meyve üreticilerini yakından ilgilendiren bir tehlike kapıda. Tarım ve Orman Müdürlüğü, özellikle kiraz, kayısı, şeftali ve badem ağaçlarına musallat olan fidan dip kurdu için harekete geçti. Bu zararlı, ağaçların kök sistemini yiyerek bitkinin beslenmesini kesiyor ve kısa sürede kurumasına neden oluyor.

Tehlike nasıl anlaşılır

Zararlı böcek, özellikle larva döneminde ağaç köklerine yerleşiyor. Ağaçların yapraklarında ani sararmalar görüyorsan, kök sisteminde ciddi bir sorun başlamış olabilir. Bu durum verim kaybına, ilerleyen aşamada ise tüm ağacın kaybına yol açıyor. Üreticilerin bahçelerini sık sık kontrol etmesi, ağaç diplerindeki yabancı otları temizlemesi ve sulama ile gübrelemeyi aksatmaması hayati önem taşıyor.

Bahçeyi korumak için ne yapmalı

Sabah ve akşam saatlerinde toprağın yüzeyine çıkan ergin böcekleri toplayıp imha etmek, kimyasal mücadele öncesi en etkili yöntemlerden biri. Eğer bahçende bu zararlının varlığından şüpheleniyorsan, vakit kaybetmeden ilçe tarım müdürlüğüne başvurman gerekiyor. Erken teşhis, ağaçlarını kurtarman için tek yol. Yetkililer, üreticilerin duyarlı olmasını ve durumu yakından takip etmesini istiyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız