Havadis | Mersin | Akkuyu Nükleer Santrali için son düzlüğe girildi

Akkuyu Nükleer Santrali için son düzlüğe girildi

Rosatom Genel Müdürü Likhachev, santralin ilk ünitesinde inşaatın bittiğini açıkladı. Tesis artık soğuk ve sıcak testlere hazırlanıyor.

Rosatom Genel Müdürü Likhachev, santralin ilk ünitesinde inşaatın bittiğini açıkladı. Tesis artık soğuk ve sıcak testlere hazırlanıyor.

Akkuyu Nükleer Santrali için son düzlüğe girildi
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

Mersin'de yükselen Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nde tarihi bir dönemeç geride bırakıldı. Projenin ilk ünitesinde inşaat çalışmaları resmen bitti ve santral artık enerji üretimine giden yolda en kritik test aşamalarına odaklandı.

Akkuyu Nükleer Santrali için son düzlüğe girildi

İNŞAAT BİTTİ TESTLER BAŞLIYOR

Rosatom Genel Müdürü Aleksey Likhachev, sahayı ziyaret ederek çalışmaları yerinde inceledi. Likhachev, reaktör binasındaki montajın ve temsili yakıt yükleme işlemlerinin tamamlandığını duyurdu. Şu an itibarıyla reaktörde soğuk hidrostatik testler yürütülüyor. Önümüzdeki birkaç hafta içinde bu testler tamamlanacak ve santral işletmeye alma operasyonlarına geçecek.

Akkuyu Nükleer Santrali için son düzlüğe girildi

PEKİ BU BİZİ NASIL ETKİLER

Bu gelişme, Türkiye’nin elektrik arz güvenliği için büyük bir adım anlamına geliyor. İlk ünitede 1930 kişilik bir kadro görev yapacak ve bu ekibin yüzde 40’ından fazlası Türk mühendislerden oluşuyor. Eğitimlerini Rusya’da tamamlayan Türk uzmanlar, santralin kalbinde aktif rol alacak. Proje, 42 kilometrelik bir maratonun son 100 metresi olarak tanımlanıyor. Önümüzdeki günlerde santralin tam kapasiteye geçiş süreci hız kazanacak.

Akkuyu Nükleer Santrali için son düzlüğe girildi

Akkuyu Nükleer Santrali için son düzlüğe girildi

Akkuyu Nükleer Santrali için son düzlüğe girildi

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız