Mersin'de yükselen Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nde tarihi bir dönemeç geride bırakıldı. Projenin ilk ünitesinde inşaat çalışmaları resmen bitti ve santral artık enerji üretimine giden yolda en kritik test aşamalarına odaklandı.

İNŞAAT BİTTİ TESTLER BAŞLIYOR
Rosatom Genel Müdürü Aleksey Likhachev, sahayı ziyaret ederek çalışmaları yerinde inceledi. Likhachev, reaktör binasındaki montajın ve temsili yakıt yükleme işlemlerinin tamamlandığını duyurdu. Şu an itibarıyla reaktörde soğuk hidrostatik testler yürütülüyor. Önümüzdeki birkaç hafta içinde bu testler tamamlanacak ve santral işletmeye alma operasyonlarına geçecek.

PEKİ BU BİZİ NASIL ETKİLER
Bu gelişme, Türkiye’nin elektrik arz güvenliği için büyük bir adım anlamına geliyor. İlk ünitede 1930 kişilik bir kadro görev yapacak ve bu ekibin yüzde 40’ından fazlası Türk mühendislerden oluşuyor. Eğitimlerini Rusya’da tamamlayan Türk uzmanlar, santralin kalbinde aktif rol alacak. Proje, 42 kilometrelik bir maratonun son 100 metresi olarak tanımlanıyor. Önümüzdeki günlerde santralin tam kapasiteye geçiş süreci hız kazanacak.


