Bodrum’un Peksimet Mahallesi’nde uzun süredir faaliyet gösteren hafriyat ve atık sahası kapılarını kapattı. Bölgedeki yoğun kullanım nedeniyle ekonomik ömrünü dolduran saha, artık özel araçların girişine izin vermiyor.
Neden kapatıldı
Muğla Büyükşehir ve Bodrum Belediyesi, sahanın fiziksel durumunun artık güvenli olmadığını tespit etti. Alanda rehabilitasyon çalışmalarına başlanacak. Saha, sene sonuna kadar sadece belediyeye ait araçların kontrollü malzeme dökümü için kullanılacak.
Sizi nasıl etkiler
Evinizde veya bahçenizde yaptığınız tadilat sonrası çıkan atıkları artık buraya bırakamazsınız. Bodrum’da oluşan bağ ve bahçe atıklarınızı bundan sonra Milas Katı Atık Düzenli Depolama Sahası’na götürmeniz gerekiyor. Yanlış yere atık bırakarak ceza almamak için yeni güzergahı dikkate almanızda fayda var.
Bundan sonra ne olacak
Belediye, 2026 yılı sonuna kadar alandaki çalışmalarını bitirmeyi hedefliyor. Rehabilitasyon süreci tamamlandığında, saha tamamen kapatılacak ve yeniden doğaya kazandırılacak. Bölgenin yeşil alan olarak nasıl dönüştürüleceğini ise ilerleyen günlerde göreceğiz.