Bodrum’un meşhur koylarında 12 yıldır süren temizlik harekatı bu kez Gümüşlük’teydi. Belediye ekipleri ve gönüllü dalgıçlar, yaz sezonu öncesi deniz dibini atıklardan arındırmak için suya daldı.
Denizden neler çıktı
Gönüllü dalgıçlar, Gümüşlük koyunun dibini taradı. Plastik şişeler, metal parçaları ve balıkçılık malzemeleri derken denizden toplam 250 kilogram çöp topladılar. Hepsinden ilginci ise dibe çökmüş bir güneş paneliydi. Çıkarılan bu atıklar, çevre kirliliğinin boyutunu göstermek için önce sahilde sergilendi. Ardından Konacık’taki atık merkezine taşındı.
Sırada neresi var
"Denize En Çok Mavi Yakışır" diyerek başlatılan bu temizlik maratonu durmuyor. Ekipler, 1 Temmuz Çarşamba günü Gümbet sahillerine geçecek. Eğer tatil planın varsa, gittiğin yerlerde denize çöp atmamaya dikkat etmen yeterli; çünkü bu atıklar maalesef yine bizim soframıza dönüyor.