Muğla, yerel yönetimler dünyasında lig atladı. Fas’ta düzenlenen Dünya Belediyeler Birliği Genel Kurulu’nda alınan kararla, Muğla Büyükşehir Belediyesi 2026-2029 yılları arasında görev yapacak Dünya Konseyi üyeleri arasına girdi. Bu gelişme, Muğla'nın artık küresel çapta şehir politikalarını belirleyen merkezlerden biri haline geldiğini gösteriyor.
Küresel ağlarda yeni dönem
Madrid, Roma, Barselona ve Seul gibi metropollerin yer aldığı bu konsey, dünyanın geleceğini şekillendiren kararların alındığı en üst platformlardan biri. Muğla, bu üyeliğiyle sadece bir turizm kenti olmanın ötesine geçiyor. Artık dünyanın farklı coğrafyalarından gelen yerel yönetimlerle ortak projeler geliştirme ve kentin uluslararası görünürlüğünü artırma imkanına sahip oluyor.
İklim krizine karşı küresel iş birliği
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, kongre kapsamında katıldığı iklim zirvesinde kentin yaşadığı zorlukları dile getirdi. Bin 500 kilometrelik kıyı şeridine sahip Muğla'nın iklim değişikliğinden en çok etkilenen yerlerden biri olduğunu vurgulayan Aras, "Dünya Kenti Muğla" vizyonuyla hareket ettiklerini belirtti. Türkiye’nin COP31 ev sahipliği adaylığını destekleyen Aras, fosil yakıtlardan çıkış ve yeşil dönüşüm konularında küresel ortaklıkların şart olduğunu söyledi. Bu üyelik, Muğla'nın iklim değişikliğiyle mücadelesinde uluslararası fonlara ve teknik bilgiye erişimini kolaylaştıracak.