Havadis | Muğla | Muğla Avrupa ile el sıkışıyor Yeşil şehirler ağına giriyor

Muğla Avrupa ile el sıkışıyor Yeşil şehirler ağına giriyor

Muğla Büyükşehir Belediyesi, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'nın Yeşil Şehirler Programı'na dahil oldu. Bu adımla kentin altyapısı ve çevresi yenilenecek.

Muğla Büyükşehir Belediyesi, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'nın Yeşil Şehirler Programı'na dahil oldu. Bu adımla kentin altyapısı ve çevresi yenilenecek.

Muğla Avrupa ile el sıkışıyor Yeşil şehirler ağına giriyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Muğla Büyükşehir Belediyesi, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile stratejik bir ortaklığa imza atıyor. Londra’da gerçekleşecek törenle birlikte Muğla, sürdürülebilir kentleşme hedefleri doğrultusunda uluslararası bir ağın parçası haline geliyor.

Su hattı yenileniyor

Programın ilk somut adımı "Muğla Su Projesi" olacak. Belediye, Dalaman, Ortaca, Köyceğiz ve çevre bölgelerdeki eski su hatlarını tamamen yenileyecek. Bu yatırımla su kaçaklarının azaltılması ve enerji tasarrufu sağlanması hedefleniyor. Proje için toplam 62,9 milyon avroluk dev bir finansman paketi hazırlandı.

Geleceğin şehri planlanıyor

İş birliği sadece su hatlarıyla sınırlı kalmayacak. Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası uzmanları, Muğla'nın iklim risklerini analiz ederek bir eylem planı oluşturacak. Katı atık yönetiminden yenilenebilir enerji yatırımlarına kadar birçok alanda şehri daha dirençli hale getirecek projeler devreye girecek. Peki bu seni nasıl etkileyecek? Daha verimli su yönetimi ve modern enerji altyapısı sayesinde Muğla'da yaşam kalitesinin artması bekleniyor.

Bundan sonra ne olacak

Londra’daki imza töreninin ardından teknik ekipler saha çalışmalarına başlayacak. Muğla'nın bu yeşil dönüşüm yolculuğunda hedeflerini ne kadar sürede tutturacağı ve halkın günlük hayatına ne kadar hızlı yansıyacağı önümüzdeki aylarda netleşecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız