Muğla Büyükşehir Belediyesi, sürdürülebilir bir gelecek hedefiyle Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile masaya oturdu. Londra’da gerçekleşen görüşmeler sonucunda imzalanan mutabakatla Muğla, uluslararası Yeşil Şehirler Programı’nın bir parçası oldu. Bu hamle, şehrin çevresel altyapısını modernize etmek için kapıları dünyaya açtığı anlamına geliyor.
Altyapı ve su projelerine dev bütçe
Programın ilk somut adımı, Muğla Su Projesi ile atılıyor. Özellikle turizm sezonunda nüfusun artmasıyla zorlanan Dalaman, Ortaca, Köyceğiz, Toparlar, Dalyan ve Sarıgerme hatları baştan aşağı yenilenecek. 62,9 milyon avroluk finansman paketinin bir kısmı, Clean Technology Fund üzerinden yüzde 1 gibi oldukça düşük bir faiz oranıyla sağlanacak. Bu sayede belediye, bütçesini zorlamadan su iletim hatlarını güçlendirecek ve kayıp-kaçak oranlarını SCADA sistemleriyle minimuma indirecek.
2050 hedefi için büyük dönüşüm
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, bu iş birliğini sadece bir altyapı yatırımı olarak görmediklerini vurguluyor. Başkan Aras, 2050 yılına kadar "iklim nötr" bir şehir olma vizyonuyla hareket ettiklerini belirtiyor. Bu kapsamda deniz ulaşımında elektrikli sisteme geçiş, belediye binalarında enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı hız kazanacak. Seneye Muğla'ya tatile geldiğinde, altyapı çalışmalarının daha dirençli ve doğaya saygılı hale geldiğini göreceksin. EBRD ile yapılan bu ortaklık, şehrin sadece bugünkü değil, gelecekteki turist yükünü de kaldırmasını sağlayacak.