Havadis | Muğla | Muğla Belediyesi güneş enerjisiyle milyonlarca liralık tasarruf sağladı

Muğla Belediyesi güneş enerjisiyle milyonlarca liralık tasarruf sağladı

Muğla Büyükşehir Belediyesi güneş enerjisi santralleri kurarak bütçesine katkı sağlıyor.

Muğla Büyükşehir Belediyesi güneş enerjisi santralleri kurarak bütçesine katkı sağlıyor.

Muğla Belediyesi güneş enerjisiyle milyonlarca liralık tasarruf sağladı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Muğla Büyükşehir Belediyesi, elektrik faturası maliyetlerini düşürmek için rotayı güneş enerjisine çevirdi. Belediye, Menteşe Denizova Mahallesi başta olmak üzere çeşitli noktalara kurduğu santrallerle kendi enerjisini üretmeye başladı.

Güneşten gelen kazanç

Belediye, MUSKİ bünyesindeki tesis sayısını 10’a çıkardı. Bu yeni yatırımlar sayesinde sadece 45 günde 4.2 milyon kilovat saat elektrik üretildi. Bu üretim, belediye kasasında 23 milyon TL değerinde tasarruf bıraktı. Başkan Ahmet Aras, güneş enerjisi yatırımlarının hem kamu kaynaklarını koruduğunu hem de iklim kriziyle mücadeleyi desteklediğini belirtti.

Çevreye somut katkı

Yenilenebilir enerji hamlesi sadece maddi getiri sağlamıyor. Üretilen temiz enerji, 3 bin 375 ton karbon salımını engelledi. Bu rakam, on binlerce ağacın yıllık olarak tuttuğu karbon miktarıyla eşdeğer. Muğla yönetimi, önümüzdeki dönemde yeşil dönüşüm projelerine odaklanarak şehri sürdürülebilir bir yapıya kavuşturmayı hedefliyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız