Havadis | Muğla | Muğla ormanları için kritik üs açıldı

Muğla ormanları için kritik üs açıldı

Çökertme’de inşa edilen yeni yangın müdahale binası devreye girdi. Tesis, olası orman yangınlarına ilk dakikalarda ulaşımı hızlandıracak.

Çökertme’de inşa edilen yeni yangın müdahale binası devreye girdi. Tesis, olası orman yangınlarına ilk dakikalarda ulaşımı hızlandıracak.

Muğla ormanları için kritik üs açıldı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Muğla’da 2021 yılında yaşanan büyük yangın felaketlerinin ardından bölgenin dayanıklılığını artıracak önemli bir adım atıldı. Milas Orman İşletme Müdürlüğü koordinasyonunda, Yeniköy Kemerköy Enerji desteğiyle inşa edilen Çökertme Yangın İlk Müdahale Ekip Binası bölge halkının hizmetine sunuldu.

Yangına hızlı müdahale stratejisi

Tesis, Çökertme, Bozbük, Kazıklı ve Türkevleri gibi ormanlık alanlara çok yakın bir noktada konumlandı. Yangın sezonu boyunca ekipler bu merkezde hazır bekleyecek. Uzmanlar, orman yangınlarını kontrol altına almada ilk dakikaların hayati önem taşıdığını belirtiyor. Modern tesis, ekiplerin hem operasyonel verimini artırıyor hem de zorlu saha koşullarında daha hızlı hareket etmelerini sağlıyor.

İş birliğiyle fidan seferberliği

Şirket yetkilileri, sadece bina yapımıyla sınırlı kalmadıklarını ve Orman Genel Müdürlüğü ile ortak projeler yürüttüklerini vurguladı. Bugüne kadar Türkiye genelinde 4 milyonun üzerinde fidanı toprakla buluşturan ekip, Milas Hüsamlar bölgesinde de 250 bin fidan dikimi gerçekleştirdi. Bölgedeki kurumlar, bu tür yatırımların ormanları korumak adına ortak bir sorumluluk olduğunu ifade ediyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız