Havadis | Nevşehir | Nevşehir’de ekranları kapatan zekâ turnuvası başladı

Nevşehir’de ekranları kapatan zekâ turnuvası başladı

Türkiye genelinden gelen öğrenciler Nevşehir’de dijital oyunları bir kenara bırakıp zekâ oyunları için yarışıyor.

Türkiye genelinden gelen öğrenciler Nevşehir’de dijital oyunları bir kenara bırakıp zekâ oyunları için yarışıyor.

Nevşehir’de ekranları kapatan zekâ turnuvası başladı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Türkiye’nin dört bir yanından gelen çocuklar, tablet ve telefonlarını bırakıp Nevşehir’de buluştu. Tüm Akıl ve Zekâ Oyunları Federasyonu, çocukları dijital dünyanın esaretinden kurtarmak için beşinci kez kulüpler turnuvası düzenliyor.

EKRANDAN UZAK ZİHİNSEL GELİŞİM

Yarışmacılar ilk gün Pentago, Mangala ve Küre gibi oyunlarda bireysel yeteneklerini sergiledi. İkinci gün ise takım ruhunu öne çıkaran parkur yarışları başlıyor. Federasyon Başkanı Şaban Kurt, yaklaşık 10 yıldır milyonlarca çocuğa dijital bombardıman dışında seçenekler sunduklarını vurguluyor. Kurt, çocukların sadece masa başında değil, fiziksel parkurlarda da ter dökerek hem zihinsel hem de bedensel gelişimlerini desteklediklerini belirtiyor.

ÇOCUKLAR DİJİTAL OYUNLARA ALTERNATİF ARIYOR

Turnuvaya katılan öğrenciler, telefon başında vakit geçirmek yerine strateji kurmanın daha eğlenceli olduğunu söylüyor. Rize’den gelen Defne Aydın, arkadaşlarıyla dışarıda oyun oynamayı teknolojiye tercih ettiğini anlatıyor. Yağız Talha Palabıyık ise strateji kurmanın zekâ gelişimine katkısını vurgulayarak yaşıtlarına ekranları bırakma çağrısı yapıyor. Organizasyon sonunda dereceye giren takımlar ise kupa ve para ödülüyle ödüllendirilecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız