Niğde Belediyesi, şehrin merkezindeki sıkışıklığı çözmek ve tarihi dokuyu ortaya çıkarmak için kolları sıvadı. Bölgedeki yıkım çalışmaları başlarken, esnaf ve vatandaşlar için yeni bir sosyal alanın temelleri atılıyor.
Yıkım ve yenileme başlıyor
Belediye, proje kapsamında 120 konutu kamulaştırdı ve 5 binanın yıkımını tamamladı. Bu hamle, Dışarı Camii gibi tarihi yapıların çevresinin açılmasını sağlayacak. Belediye ekipleri, özellikle çarşı içindeki araç trafiğini rahatlatmak için katlı otopark inşa edecek. Böylece otopark bulma derdi azalacak.
Yeni sosyal alanlar geliyor
Proje sadece otoparktan ibaret değil. Cami çevresinde geniş bir meydan oluşturuluyor. Emekliler için özel bir lokal de plana dahil edildi. Çalışmalar sürerken bölgedeki trafik akışı geçici olarak değişti; Dışarı Camii Sokak bir süreliğine araç trafiğine kapatıldı. Belediye Başkanı Emrah Özdemir, projenin bölgeye hem modern bir görünüm hem de nefes alacak yeni bir alan kazandıracağını vurguladı.