Havadis | Ordu | Bankayı bırakıp Ordu’da kendi serasını kurdu

Bankayı bırakıp Ordu’da kendi serasını kurdu

İstanbul’daki finans kariyerini bırakan 28 yaşındaki Merve Tutal, memleketine dönerek seracılığa başladı.

İstanbul’daki finans kariyerini bırakan 28 yaşındaki Merve Tutal, memleketine dönerek seracılığa başladı.

Bankayı bırakıp Ordu’da kendi serasını kurdu
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Şehrin yoğun temposundan bunalan beyaz yakalılar için "her şeyi bırakıp köye yerleşme" hayali genellikle bir temenniden öteye geçemez. Ancak 28 yaşındaki Merve Tutal, İstanbul’daki bankacılık görevini geride bırakarak Ordu’ya yerleşti ve toprağa yatırım yaptı.

Ofis hayatından sera ortamına geçiş

İstanbul'da finans sektöründe çalışırken Fatsa’daki ailesinin yanına izne gelen Tutal, annesinin serada yaptığı işe yardım ederken fikrini değiştirdi. Şehir hayatının yarattığı zihinsel yorgunluğu, üretim yapmanın getirdiği fiziksel yorgunlukla takas etmeye karar verdi. Bankadaki işinden ayrılan genç kadın, Ordu Büyükşehir Belediyesi'nin tarım desteklerine başvurdu ve seracılık faaliyetlerini profesyonel bir üretime dönüştürdü.

Sera kapasitesi nasıl büyüdü

Başlangıçta tek bir serayla yola çıkan aile, elde ettikleri verimle kapasiteyi üç seraya çıkardı. Fırtına gibi olumsuz hava koşullarında belediyenin sunduğu naylon desteğiyle üretim alanlarını koruyan Tutal, bugün sebze ve fide yetiştiriyor. Doğal yöntemlerle ürettiği ürünleri bölge halkına sunan genç girişimci, artık şehirdeki stresli günlerini değil, kendi emeğiyle büyüttüğü mahsullerin getirdiği huzuru tercih ediyor.

Bundan sonra ne olur?
Merve Tutal, mevcut üretim kapasitesini daha da ileri taşımayı hedefliyor. Kırsala dönüş hikayesiyle yerel üreticilere örnek olan Tutal, tarım projelerine gelen desteklerin devamıyla birlikte bölgedeki seracılık faaliyetlerinin daha da yaygınlaşacağını öngörüyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız