Ordu'da tarım sektörü fındığın yanında yeni bir gelir kapısını daha büyütüyor. Altınordu ilçesinde üreticiler bahçelerine girerek maviyemiş hasadını başlattı. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü de hem üretimi yakından takip ediyor hem de yeni bahçeler için destek planlarını devreye alıyor.
Hasat dönemi
Maviyemiş, birim alandan sağladığı yüksek gelirle üreticinin yüzünü güldürüyor. Fındığın olmadığı veya verimin düştüğü dönemlerde çiftçiye ek kazanç sağlıyor. Tarım İl Müdürü Bayram Ay, uygun arazilerin bu ürünle değerlendirilmesi için Bakanlık ve yerel kaynakların ortak projeler yürüttüğünü belirtiyor. Ordu genelinde 26 dekardan 164 dekara çıkarılan üretim alanları, bölgedeki tarımsal çeşitliliği artırıyor.
Hedeflenen üretim rakamları
Bölgede son beş yılda 44 binden fazla maviyemiş fidanı toprakla buluştu. Bu yıl 20 tonluk rekolte elde eden üreticiler, yeni bahçelerin verime geçmesiyle gelecek yıl 40 tona ulaşmayı hedefliyor. Uzun vadede ise 100 tonluk bir üretim kapasitesi öngörülüyor. Eğer bir bahçe kurmak veya bu alana girmek istiyorsan, ilçe müdürlükleri üzerinden verilen fidan ve sulama sistemi desteklerine başvurabilirsin.