Sakarya’nın merkezinde yıllardır trafik sıkışıklığına ve bölünmüşlüğe neden olan demiryolu hattında değişim süreci resmen başladı. Büyükşehir Belediyesi, Mithatpaşa ile Gar arasındaki bölgeyi daha kullanışlı hale getirmek için iş makinelerini sahaya indirdi.

İlk kazma vuruldu
Mithatpaşa ve Gar Meydanı arasındaki yaklaşık 2 kilometrelik hatta artık hummalı bir çalışma var. Aziz Duran Parkı bölgesine yerleştirilen vinçler, tünel inşaatı için gerekli altyapıyı hazırlıyor. Proje, sadece rayları yerin altına taşımakla kalmayacak; aynı zamanda şehrin ortasında büyük bir yeşil alan oluşturacak.

Trafik nasıl etkilenecek
Rayların yerin altına girmesiyle birlikte araç trafiğini kesen 4 hemzemin geçit tamamen kapanacak. Belediye, inşaat süresince sürücülerin mağdur olmaması için geçici köprü ve bağlantı yolları kuruyor. Tren seferlerinde bir değişiklik yaşanırsa, bölgeye özel otobüs ringleri konularak ulaşım kesintisiz sağlanacak. Proje bittiğinde ise demiryolunun üstü, halkın nefes alacağı sosyal bir yaşam alanına dönüşecek.





