Sağlık, çoğu zaman şikayetler başladığında hatırladığımız ama aslında çok daha erken kontrol altına alınması gereken bir süreç. Samsun’da düzenlenen özel bir etkinlik, "bir şeyim yok" diyerek hastaneden uzak durmanın aslında ne kadar riskli olduğunu bir kez daha hatırlattı. Uzmanlar, vücudumuz bize sinyal vermeden önce önlem almanın hayati önemine dikkat çekiyor.
Korkuyu bir kenara bırakın
Prof. Dr. Ayfer Kamalı Polat, pek çok kişinin hastalık çıkmasından korktuğu için taramalardan kaçındığını söylüyor. Oysa modern tıp, henüz 1 santimetrenin altındaki kitleleri bile kolayca tespit edebiliyor. Erken evrede müdahale edilen sağlık sorunlarında tedavi başarısı ise oldukça yüksek. Yani kontrolleri ertelemek, aslında şansımızı azaltmak anlamına geliyor.
Kendi sağlığınızın takipçisi olun
Özellikle kadınlar için 20 yaşından itibaren kendi kendine meme muayenesi yapmak, hayat kurtaran bir alışkanlık. Bunun yanı sıra Sağlık Bakanlığı’nın sunduğu ücretsiz tarama programları, hiçbir belirti olmasa bile başvurulması gereken büyük bir fırsat. Yılda bir kez mamografi çektirmek veya düzenli kontrolleri takvime eklemek, gelecekteki büyük sağlık sorunlarını daha başlamadan bitirmenizi sağlıyor. Unutmayın, en iyi tedavi yöntemi hiç hasta olmamak veya hastalığı en başından yakalamaktır.