Havadis | Samsun | Samsun'da Güneş için adalet nöbeti

Samsun'da Güneş için adalet nöbeti

Samsun'da yaya geçidinde hayatını kaybeden 12 yaşındaki Güneş'in ailesi adalet istiyor. Aile, yaya geçitlerinde güvenliğin artırılmasını talep ediyor.

Samsun'da yaya geçidinde hayatını kaybeden 12 yaşındaki Güneş'in ailesi adalet istiyor. Aile, yaya geçitlerinde güvenliğin artırılmasını talep ediyor.

Samsun'da Güneş için adalet nöbeti
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Samsun'da 12 yaşındaki Güneş Uçak'ın hayatını kaybettiği kavşakta bir araya gelen yakınları, ihmallere karşı ses yükseltti. "Başka Güneşler sönmesin" sloganıyla buluşan grup, yaya geçitlerindeki güvenlik eksikliklerinin giderilmesi için yetkililere çağrıda bulundu.

Kaza raporuna tepki

Güneş'in dayısı Levent Topaloğlu, hazırlanan ilk raporlarda çocuğun yaya geçidinde bisiklet sürmesinin "kusur" olarak gösterilmesine sert çıktı. Topaloğlu, 12 yaşındaki bir çocuğun hatasının, arkasından gelen hız ve tedbirsizliğin üzerini örtemeyeceğini vurguladı. Aile, sadece bir kaza için değil, insan hayatına verilen değerin sorgulanması için orada olduklarını belirtti.

Güvenlik önlemleri yetersiz

Aile ve sevenleri, yaya geçitlerinin akıllı sinyalizasyon ve yükseltilmiş geçitlerle daha güvenli hale getirilmesini istiyor. Denetimlerin sıfır toleransla yapılmasını talep eden grup, sürücüleri de yaya geçitlerinde daha dikkatli olmaya davet etti. 6 Haziran'da yaşanan kazanın ardından sürücü adli kontrol şartıyla serbest kalmıştı. Güneş, 5 gün süren yaşam mücadelesini 10 Haziran'da kaybetmişti. Bundan sonraki süreçte ailenin hukuk mücadelesi ve yaya geçitlerinde alınacak yeni güvenlik önlemleri takip edilecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız