Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi, 2025-2026 eğitim yılını görkemli bir mezuniyet töreniyle noktaladı. Yaşam Merkezi'nde düzenlenen etkinlikte, yıllardır laboratuvarlarda ve arazilerde ter döken 210 genç mühendis adayı, diplomalarını alarak sektöre resmen giriş yaptı.
Tarladan laboratuvara uzanan eğitim süreci
Fakülte birincisi Hatice Toysöz, yaptığı konuşmada öğrencilik yıllarının zorluğunu ve toprakla kurdukları bağı anlattı. Toysöz, sadece kitaplardan değil, seralardan ve stajlardan öğrendikleriyle üretime hazır olduklarını vurguladı. Dekan Prof. Dr. Orhan Dengiz ise ailelere teşekkür ederek, mezunların artık tarım sektörünün geleceğine yön verecek vizyoner mühendisler olarak topluma kazandırıldığını belirtti.
Sektöre yeni bir enerji geliyor
Törende konuşan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Çetin Kurnaz, ziraatın hayatın temeli olduğunu hatırlatarak modern tarım eğitiminin önemini vurguladı. Mezunlar, meslek yeminlerini ettikten sonra keplerini havaya fırlatarak mezuniyetin tadını aileleriyle çıkardı. Bu genç mühendisler, önümüzdeki dönemde Türkiye'nin tarımsal üretim kapasitesini artırmak ve verimliliği yükseltmek için sahada görev alacak. Şimdi gözler, bu yeni mezunların iş dünyasında hangi projelerle fark yaratacağına çevrildi.