Şanlıurfa’nın en yoğun turistik noktası olan Balıklıgöl bölgesinde ekipler harekete geçti. Ticaret Bakanlığı, belediye zabıtaları ve tarım müdürlüğü görevlileri, bir hafta süren yoğun bir denetim sürecine imza attı. Bölgedeki otel, restoran ve konukevleri mercek altına alındı.
Denetimlerin detayları
Ekipler, işletmelerin mutfaklarını ve depo alanlarını didik didik inceledi. Hijyen kurallarına uymayan ve bozulmuş gıda ürünleri satan 12 işletmeye toplam 700 bin TL para cezası uyguladı. Ayrıca fiyat listesi veya menü bulundurmayan 5 işletme hakkında da yasal işlem başlatıldı.
Senin için ne anlama geliyor
Balıklıgöl’e gittiğinde yediğin yemeğin veya konakladığın yerin temizliği artık daha sıkı takip ediliyor. Eğer işletme kuralları hiçe sayıyorsa, artık doğrudan cezai yaptırımla karşılaşıyor. Yetkililer, turizm sezonu boyunca benzer denetimlerin süreceğini bildirdi. Bir sonraki gidişinde işletmelerin hijyen standartlarının yükselip yükselmediğini sen de gözlemleyebilirsin.