Şanlıurfa’da zabıta ekipleri, gıda güvenliğini tehdit eden işletmelere yönelik denetimlerini sıklaştırdı. Eyyübiye Belediyesi ekipleri, bir toptancıda yaptıkları kontroller sırasında raflarda olması gereken ürünlerin açık alanda depolandığını fark etti.
Tarihi geçmiş ürünlere el konuldu
Yapılan incelemelerde, toptancının elindeki yaklaşık bir kamyon dolusu içeceğin son tüketim tarihinin aylar önce dolduğu anlaşıldı. Halkın sağlığını hiçe sayan bu ürünler, ekipler tarafından toplanarak imha edildi. İşletme sahibi hakkında yasal süreç başlatıldı.
Denetimler
Bu tür ürünler, özellikle yaz aylarında sıcaklık artışıyla birlikte insan sağlığı üzerinde ciddi riskler oluşturuyor. Zabıta ekipleri, fırınlardan lokantalara kadar tüm gıda noktalarında denetimlerine aralıksız devam ediyor. Bir sonraki aşamada ekipler, ilçedeki diğer depoları da mercek altına alacak.