Siirt Doluharman köyü yakınlarında otlatılan hayvanlar, dönüş yolunda rögardan sızan suyu içince kısa sürede fenalaştı. Çobanlar durumu fark eder etmez jandarmaya haber verdi, bölgeye hemen tarım ve çevre müdürlüğü ekipleri gitti.
Olayın sebebi ne
Hayvanlarını otlatan Nurettin İlbaş ve Hifzullah Kaygu, sürünün yol kenarındaki rögardan sızan suyu içtiğini anlattı. Suyu içen 32 hayvan kısa süre içinde telef olurken, diğer hayvanlar da ciddi şekilde etkilendi. Bölgedeki kirlilik şüphesi üzerine ekipler inceleme başlattı.
Bundan sonra ne olacak
Ekipler ölen hayvanlardan numune alarak laboratuvara gönderdi. Analiz sonuçları, rögardan sızan suyun içinde hangi zehirli maddelerin olduğunu ortaya çıkaracak. Bölgedeki diğer sürülerin sağlığı için suyun kaynağının acilen kapatılması ve çevre güvenliğinin alınması bekleniyor.