Sinop’un yıllardır beklediği demir yolu bağlantısı için somut bir adım atıldı. Vali Mustafa Özarslan ve Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı temsilcileri, bölgenin lojistik kaderini değiştirecek proje kapsamında bir araya geldi.
Demir yolu neden gerekli
Sinop’ta son yıllarda artan sanayi yatırımları, liman projeleri ve savunma sanayi hamleleri mevcut ulaşım ağını zorluyor. Vali Özarslan; nükleer santralden turizme, çeltik üretiminden organize sanayi bölgelerine kadar her alanda yaşanan büyümenin, artık demir yolu ihtiyacını zorunlu kıldığını vurguladı. Pamukkale Üniversitesi’nden uzmanlar, bölgenin yük ve yolcu potansiyelini analiz ederek alternatif güzergahları içeren sunumlar yaptı.
Bundan sonra ne olacak
Hazırlanan taslak raporla birlikte Sinop, Kastamonu ve Çankırı’da yeni bilgilendirme toplantıları düzenlenecek. Sektör temsilcilerinin ve yerel paydaşların görüşlerini alacak olan yetkililer, bölgenin demir yolu yatırım stratejisini bu raporla netleştirecek. Proje hayata geçerse bölgedeki fabrikaların limanlara erişimi hızlanacak ve lojistik maliyetler önemli ölçüde düşecek.