Sinop’ta 2025-2026 eğitim-öğretim yılı bugün çalınan son zillerle birlikte resmen kapandı. Şehirdeki 157 farklı okulda eğitim gören 30 bin 900 öğrenci, yıl boyunca verdikleri emeğin karşılığı olan karnelerini öğretmenlerinden teslim aldı.
Karne günü heyecanı
Cumhuriyet İlkokulu’nda düzenlenen resmi törene Vali Mustafa Özarslan ve İl Milli Eğitim Müdürü Cebeci katıldı. Öğrencilerin karne sevincine ortak olan protokol üyeleri, sınıfları gezerek çocuklara karnelerini takdim etti. Halk oyunları gösterileriyle renklenen törende öğrenciler yaz tatiline girmenin mutluluğunu yaşadı.
Eğitimde yeni dönem hedefleri
Vali Özarslan, tören sırasında yaptığı konuşmada öğretmenlerin gösterdiği özveriye dikkat çekti. 2 bin 970 öğretmenin büyük bir gayretle görev yaptığını belirten Özarslan, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin önemine değindi. Sadece akademik başarının yeterli olmadığını vurgulayan Vali, öğrencilerin sportif, kültürel ve duygusal yönden de güçlü bireyler olarak yetiştirilmesinin temel hedefleri olduğunu ifade etti. Etkinlik, öğrenciler ve öğretmenlerin hatıra fotoğrafı çektirmesiyle sona erdi.