Havadis | Sinop | Sinop’ta çeltik tarlaları susuz kaldı

Sinop’ta çeltik tarlaları susuz kaldı

Karasu Ovası’ndaki altyapı arızası nedeniyle üreticiler günlerdir tarlalarına su veremiyor.

Karasu Ovası’ndaki altyapı arızası nedeniyle üreticiler günlerdir tarlalarına su veremiyor.

Sinop’ta çeltik tarlaları susuz kaldı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Sinop Karasu Ovası’nda yaşanan bir altyapı hatası, hem çiftçileri hem de şehir merkezini vurdu. İçme suyu hattı ile sulama hattının aynı güzergahta, üst üste döşenmesi nedeniyle oluşan arıza, bölgedeki tarımsal üretimi durma noktasına getirdi.

Hatalı planlama üreticiyi yaktı

Çeltik üreticileri, boruların iç içe geçtiği yanlış mühendislik nedeniyle günlerdir tarlalarına su taşıyamıyor. Üretici Erdoğan Ünal, ürünlerinin kurumaya başladığını ve zararlarının her geçen saat arttığını söylüyor. Bölgedeki sulama kooperatifi yetkilileri ise aynı noktada daha önce de benzer patlamaların yaşandığını belirterek, bu kez boru hattını tamamen yenilemek zorunda kaldıklarını ifade ediyor.

Şehirde su kesintisi yaşanıyor

Sinop Belediyesi, onarım çalışmaları sırasında şehrin ana içme suyu hattının zarar görmemesi için planlı bir su kesintisine gitti. Belediye Başkanı Metin Gürbüz, çalışmaların iş güvenliği öncelikli yürütüldüğünü ve sistemin onarım biter bitmez normale döneceğini açıkladı. Arıza giderildiğinde hem tarlalar suya kavuşacak hem de şehirdeki su akışı normale dönecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız