Sinop Valiliği, köylerdeki su kullanımını düzene sokmak için düğmeye bastı. İçme suyu hatlarını kontrol eden ekipler, usulsüz bağlantı yapanları tek tek tespit etti.
Denetimler nasıl yapıldı
Merkez İlçe ve Erfelek Grup İçme Suları Birlik Başkanlığı ekipleri, sorumluluk alanındaki 33 köyü taradı. Yapılan saha kontrollerinde, 8 hanenin sayaçsız ve kaçak yollarla su kullandığı ortaya çıktı. Ekipler, her bir haneye 35 bin TL olmak üzere toplamda 280 bin TL idari para cezası kesti.
Bu karar sizi nasıl etkiler
Kaçak kullanım, su hatlarındaki basıncı düşürerek diğer hanelerin susuz kalmasına neden oluyor. Ayrıca sınırlı su kaynaklarının israf edilmesine yol açıyor. Yetkililer, suyun adil dağıtımı ve hatların sağlığı için denetimlerin tüm köylerde hız kesmeden devam edeceğini vurguluyor. Kendi hattınızda usulsüz bir bağlantı varsa, benzer bir yaptırımla karşılaşmamak için tesisatınızı yasal hale getirmeniz gerekiyor.
Bundan sonra ne olacak
Valilik, kaçak kullanımın önüne geçmek için saha ekiplerinin sayısını artırıyor. Önümüzdeki günlerde diğer bölgelerde de benzer denetimlerin yapılması bekleniyor.