Sivas Kangal’daki dünyaca ünlü doktor balıkların yuvası Balıklıgöl için kafaları karıştıran iddialara Sivas Valiliği yanıt verdi. Bölgenin turizm kimliğini kaybedeceği yönündeki söylentiler üzerine harekete geçen yetkililer, yeni düzenlemenin amacını netleştirdi.
Yönetim artık Doğa Koruma ve Milli Parklar'da:
Cumhurbaşkanı imzasıyla yayınlanan karar, bölgeyi tabiat parkı statüsüne aldı. Bu değişiklikle birlikte yönetim yetkisi Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü’ne geçti. Valilik, bu adımın turizmi engellemediğini, aksine bölgenin doğal yapısını daha iyi korumayı hedeflediğini açıkladı.
Ziyaretçiler için ne değişecek
Kangal’daki bu doğal şifa merkezi, artık daha sıkı koruma kurallarıyla yönetilecek. Endemik türlerin ve biyolojik çeşitliliğin korunması öncelik haline gelirken, tesisin turizm amaçlı kullanımı sürdürülebilir bir modele oturtulacak. Yani bölgeye gidenler için kaplıca hizmeti devam ederken, alanın daha düzenli ve kontrollü bir şekilde korunması sağlanacak. Bundan sonraki süreçte, projenin koruma odaklı çalışmaları yeni yönetim birimi tarafından yürütülecek.