Sivas’ta 15 yıldır lokantacılık yapan Selahattin Yabalı, piyasa fiyatının çok altında satış yapınca kendini şikayet yağmurunun ortasında buldu. Başka yerlerde 200 ila 300 lira bandında satılan lahmacunu 50 liraya sunan Yabalı, bu fiyat politikası nedeniyle defalarca denetimden geçti.
Neden şikayet ediliyor
İşletme sahibi Yabalı, dükkanın kendi mülkü olması sayesinde kira maliyetinin olmadığını ve bu avantajı fiyatlara yansıttığını belirtiyor. Ancak bu durum, çevredeki diğer esnafı rahatsız etti. Yabalı, meslektaşlarının "at eti kullanıyor" veya "menüsü yok" gibi asılsız iddialarla kendisini CİMER’e şikayet ettiğini savunuyor.
Peki bu durum kimi nasıl etkiler
Ticaret Müdürlüğü ekipleri, şikayetler üzerine iş yerini defalarca inceledi. Yapılan tüm kontrollerde kullanılan malzemelerin faturalı ve kaliteli olduğu, gıda standartlarına aykırı hiçbir durumun yaşanmadığı tescillendi. Yabalı, tüm şikayetlere ve karalama çabalarına rağmen 50 liralık fiyatı korumaya kararlı olduğunu söylüyor.
Bundan sonra ne olacak
Resmi denetimlerden temiz raporu alan işletmeci, halka uygun fiyata yemek sunmaya devam edeceğini vurguluyor. Yetkililerin benzer şikayetler karşısında nasıl bir tutum sergileyeceği ve esnaf arasındaki bu fiyat rekabetinin nasıl sonuçlanacağı ise merak konusu.