Sivas’ta Muharrem ayının gelmesiyle birlikte sokaklar tatlı bir telaşa sahne oldu. Vakıflar Bölge Müdürlüğü ekipleri, gelenekselleşen aşure ikramı için kolları sıvadı ve şehrin merkezi noktalarında stantlar kurdu.
Bereket sofraları kuruldu
Vakıf çalışanları, Kale Camii ve Meydan Camii önünde hazırladıkları aşureleri vatandaşlara ikram etti. Sadece kent merkezinde değil, ilçelerde de aynı coşku yaşandı. Gürün’de 600, Şarkışla’da ise 1500 kişiye ulaşan ikramlar, vatandaşlardan yoğun ilgi gördü.
Tarihi mekanda paylaşım
UNESCO Dünya Miras Listesi’nde yer alan Divriği Ulu Cami de bu özel güne ev sahipliği yaptı. Cami cemaatiyle birlikte bölgeyi ziyaret eden turistler de aşureden tattı. İlçe Müftüsü Mustafa Şahin, aşurenin asırlardır süren paylaşma ve kardeşlik kültürümüzü temsil ettiğini hatırlattı.