ABD ve İran, gerilimi düşürmek için İsviçre’de bir araya geldi. Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, tarafların 60 gün içinde kalıcı bir anlaşma için yol haritası çıkardığını duyurdu.
Görüşmelerin perde arkası
İsviçre’nin Bürgenstock kasabasındaki zirvede, taraflar siyasi denetim sağlayacak bir "Yüksek Düzeyli Komite" kurulması konusunda anlaştı. Pakistan’ın arabulucu olduğu süreçte, teknik görüşmelerin hızlanması kararlaştırıldı. Şerif, sürecin olumlu ve yapıcı bir atmosferde ilerlediğini belirtti.
Peki bu bizi nasıl etkiler
Dünyanın en kritik iki aktörü arasındaki gerilimin azalması, bölgesel ticaret ve enerji piyasaları için doğrudan olumlu bir sinyal anlamına geliyor. Eğer bu 60 günlük süreç başarılı olursa, Ortadoğu'da uzun süredir devam eden belirsizliklerin yerini diplomatik bir döneme bırakması bekleniyor.
Bundan sonra ne olacak
Kurulan komite, önümüzdeki iki ay boyunca teknik detayları masaya yatıracak. Tarafların 60 gün sonunda nihai bir metne imza atıp atmayacağı, küresel piyasaların ve bölge ülkelerinin ana gündemi olmaya devam edecek.