Havadis | Siyaset | Ardahan’da sokak arası oto satışına 31 Ekim’de son veriliyor

Ardahan’da sokak arası oto satışına 31 Ekim’de son veriliyor

Ardahan Belediye Başkanı Faruk Demir, şehir merkezinde araç satışını yasaklıyor. Tüm galericiler 31 Ekim 2026 itibarıyla yeni siteye taşınacak.

Ardahan Belediye Başkanı Faruk Demir, şehir merkezinde araç satışını yasaklıyor. Tüm galericiler 31 Ekim 2026 itibarıyla yeni siteye taşınacak.

Ardahan’da sokak arası oto satışına 31 Ekim’de son veriliyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Ardahan’da yıllardır kaldırımları ve sokakları işgal eden oto galeriler için değişim süreci başlıyor. Belediye Başkanı Faruk Demir, şehir merkezindeki görüntü kirliliğini bitirmek adına net bir takvim belirledi ve esnafı yeni iş yerlerine yönlendirdi.

Yeni dönemin kuralları belli oldu

Başkan Demir, 31 Ekim 2026 tarihinde Yeni Galericiler Sitesi’nin kapılarını açacaklarını duyurdu. Bu tarihten sonra apartman altlarında, caddelerde veya kaldırımlarda araç satışı yapılması tamamen yasaklanacak. Belediye, şehir estetiğini ve yaya güvenliğini öncelik alarak bu konuda geri adım atmayacağını vurguladı.

Vatandaş nasıl etkilenecek

Şehir merkezindeki sokaklar, galericilerin sergi alanı olmaktan çıkıp tekrar vatandaşın kullanımına açılacak. Bebek arabasıyla kaldırımda yürümekte zorlanan aileler veya yayalar için daha rahat bir yaşam alanı hedefleniyor. Galericilerin yeni siteye taşınmasıyla birlikte şehir içi trafik ve park yeri sorunlarının da azalması bekleniyor.

Sırada ne var

Belediye, galericilere taşınma hazırlıklarını hızlandırmaları için çağrıda bulundu. 31 Ekim sonrasında kurallara uymayan işletmelere karşı nasıl bir yaptırım uygulanacağı ise merak konusu.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız