Ardahan’da yıllardır kaldırımları ve sokakları işgal eden oto galeriler için değişim süreci başlıyor. Belediye Başkanı Faruk Demir, şehir merkezindeki görüntü kirliliğini bitirmek adına net bir takvim belirledi ve esnafı yeni iş yerlerine yönlendirdi.
Yeni dönemin kuralları belli oldu
Başkan Demir, 31 Ekim 2026 tarihinde Yeni Galericiler Sitesi’nin kapılarını açacaklarını duyurdu. Bu tarihten sonra apartman altlarında, caddelerde veya kaldırımlarda araç satışı yapılması tamamen yasaklanacak. Belediye, şehir estetiğini ve yaya güvenliğini öncelik alarak bu konuda geri adım atmayacağını vurguladı.
Vatandaş nasıl etkilenecek
Şehir merkezindeki sokaklar, galericilerin sergi alanı olmaktan çıkıp tekrar vatandaşın kullanımına açılacak. Bebek arabasıyla kaldırımda yürümekte zorlanan aileler veya yayalar için daha rahat bir yaşam alanı hedefleniyor. Galericilerin yeni siteye taşınmasıyla birlikte şehir içi trafik ve park yeri sorunlarının da azalması bekleniyor.
Sırada ne var
Belediye, galericilere taşınma hazırlıklarını hızlandırmaları için çağrıda bulundu. 31 Ekim sonrasında kurallara uymayan işletmelere karşı nasıl bir yaptırım uygulanacağı ise merak konusu.