Havadis | Siyaset | Bakan Bayraktar Türkiye’nin 2035 enerji planını Londra’da açıkladı

Bakan Bayraktar Türkiye’nin 2035 enerji planını Londra’da açıkladı

Enerji Bakanı Bayraktar, Türkiye’nin elektrikte dönüşüm hedeflerini duyurdu. Ülke, temiz enerji için 30 milyar dolarlık dev yatırıma hazırlanıyor.

Enerji Bakanı Bayraktar, Türkiye’nin elektrikte dönüşüm hedeflerini duyurdu. Ülke, temiz enerji için 30 milyar dolarlık dev yatırıma hazırlanıyor.

Bakan Bayraktar Türkiye’nin 2035 enerji planını Londra’da açıkladı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra’da düzenlenen iklim zirvesinde Türkiye’nin enerji rotasını çizdi. Küresel krizlerin enerji güvenliğini her zamankinden daha önemli kıldığına dikkat çeken Bakan, Türkiye’nin bu dönüşümde sadece tüketen değil, üreten ve liderlik eden bir merkez olma hedefinde olduğunu vurguladı.

Elektrik talebi hızla artıyor

Bakan Bayraktar, dünyanın bir "elektrik çağına" girdiğini ve elektrik talebinin genel enerji ihtiyacından iki kat daha hızlı büyüdüğünü belirtti. Bu artışın arkasında elektrikli araçlar, veri merkezleri ve dijitalleşen ekonomiler var. Türkiye, bu değişime uyum sağlamak adına 2035 yılına kadar elektrik tüketiminde elektriğin payını yüzde 35’e çıkarma hedefi koydu. Bu plan, enerji sisteminin tamamen dijitalleşmesi ve merkeziyetsiz bir yapıya bürünmesi anlamına geliyor.

30 milyar dolarlık şebeke yatırımı

Türkiye, yenilenebilir enerjideki kapasitesini üç katına çıkarmak için kolları sıvadı. Bu devasa hedefe ulaşmak için 30 milyar dolarlık bir bütçeyle devasa iletim hatları kuruluyor. Bakan Bayraktar, özellikle güneş panelleri, rüzgar türbini bileşenleri ve batarya teknolojilerinde Türkiye’yi bölgesel bir üretim üssü haline getireceklerini ifade etti. Ayrıca, kritik minerallerin işlenmesi konusunda da uluslararası iş birlikleriyle yeni bir dönemi başlatıyorlar.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız