Havadis | Siyaset | Bakanlar Londra'da Guterres ile iklim masasına oturdu

Bakanlar Londra'da Guterres ile iklim masasına oturdu

Çevre Bakanı Kurum ve Enerji Bakanı Bayraktar, BM Genel Sekreteri Guterres ile görüştü.

Çevre Bakanı Kurum ve Enerji Bakanı Bayraktar, BM Genel Sekreteri Guterres ile görüştü.

Bakanlar Londra'da Guterres ile iklim masasına oturdu
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Londra İklim Eylem Haftası kapsamında bir araya gelen Türk bakanlar ve BM yönetimi, küresel ısınmayla mücadelede izlenecek yol haritasını masaya yatırdı. Türkiye'nin üstlendiği COP31 dönem başkanlığı için kritik öneme sahip bu zirve, hem çevresel politikaların hem de enerji güvenliğinin geleceğini şekillendiriyor.

COP31 hazırlıkları masada

Bakan Murat Kurum ve Bakan Alparslan Bayraktar, Antonio Guterres ile Türkiye’nin COP31 başkanlığı gündemini detaylıca ele aldı. Görüşmede iklim kriziyle mücadele, yenilenebilir enerjiye geçiş ve döngüsel ekonomi gibi başlıklar öne çıktı. Türkiye, 2053 net sıfır emisyon hedefleri doğrultusunda uluslararası iş birliğini güçlendirmeyi amaçlıyor.

Enerji vizyonu nasıl değişecek

Bakan Bayraktar, Türkiye’nin 2035 yılına kadar yenilenebilir enerji kapasitesini üç katına çıkarma hedefini BM Genel Sekreteri'ne aktardı. Bu durum, Türkiye'nin dışa bağımlılığını azaltırken yerli ve temiz enerji yatırımlarının önümüzdeki yıllarda hız kazanacağını gösteriyor. Sürdürülebilir kalkınma hamlelerinin, hem çevre standartlarını yükseltmesi hem de enerji maliyetlerinde dengeli bir yapı oluşturması hedefleniyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız