Gelecek Partisi Genel Başkanı Ahmet Davutoğlu, Türkiye’nin ev sahipliği yapacağı NATO Zirvesi öncesinde iktidarın hazırlık sürecini eleştirdi. Davutoğlu, 2004 yılındaki zirve döneminde izlenen planlı stratejinin bugün ortada olmadığını ifade etti.
Şov yerine somut plan çağrısı
Davutoğlu, Ankara'nın şu an sadece yolları kapatıp büyük bir gösteriye hazırlandığını öne sürdü. Oysa NATO içinde ciddi bölünmeler yaşandığını belirten Davutoğlu, Türkiye'nin bu karmaşık yapı içinde kendine net bir yer belirlemesi gerektiğini vurguladı. ABD'nin NATO'ya bakışının değiştiği ve Avrupa'nın savunma arayışına girdiği bu kritik dönemde, Türkiye'nin pasif kalmaması gerektiğini söyledi.
Türkiye nasıl etkilenir
Peki bu durum vatandaşı nasıl etkiliyor? Türkiye, NATO'daki ağırlığını doğru kullanmazsa bölgesel güvenlik krizlerinin faturası ağırlaşabilir. Davutoğlu, Türkiye'nin 70 yıldır bu teşkilat için büyük bedeller ödediğini hatırlatarak, artık Ankara'nın kendi çıkarlarını dayatan net bir ajanda ile masaya oturmasını istiyor.
Bundan sonra ne olur
İktidarın zirve süresince nasıl bir diplomatik dil kullanacağı ve bölgesel ittifak önerilerine (Irak, Suriye, İran) ne tür yanıtlar geleceği merak konusu. Davutoğlu ayrıca A Milli Takım'a çağrıda bulunarak, ABD ile oynanacak maçın siyasi bir ders niteliğinde olması gerektiğini savundu. Siyasetin spora karıştırılmaması gerektiği tartışmaları sürerken, zirveye dair bu eleştirilerin iktidar kanadında karşılık bulup bulmayacağı izlenecek.