Manisa’nın Demirci ilçesinde ulaşım ağını güçlendirecek büyük bir şantiye süreci başladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, hem Salihli hem de Selendi hatlarında başlattığı çalışmalarla bölgedeki ticaret ve ulaşım hızını artırmayı hedefliyor.
Salihli hattında asfalt mesaisi
Ekipler, Demirci-Salihli karayolunun Kılavuzlar Mahallesi’ne kadar olan 14 kilometrelik kısmında eski sathi kaplamayı kazıyıp yeni asfalt serimine başladı. Sürücülerin güvenliği için bu güzergahta trafik yer yer tek şeritten kontrollü ilerliyor. Bu çalışma tamamlandığında, ilçe merkezinden başlayan asfalt konforu kırsal mahallelere kadar uzanacak.
Selendi yolunda standartlar yükseliyor
Demirci’yi İç Anadolu ve Akdeniz’e bağlayan stratejik Selendi hattında ise ihale sonrası ilk kazma vuruldu. Alaağaç Mahallesi’nden başlayan çalışmalarla 10 metre genişliğinde yeni bir yol inşa ediliyor. İlk etapta Esenyurt Mahallesi’ne kadar ulaşması planlanan bu hat, ilçenin lojistik kapasitesini artıracak. Belediye Başkanı Erkan Kara, bu yatırımların ilçenin tarım ve eğitim ekonomisine doğrudan katkı sağlayacağını belirtiyor. Çalışmaların bitişiyle birlikte, bölge trafiğinin daha güvenli ve hızlı akması bekleniyor.