Havadis | Siyaset | Denizli’de dezavantajlı gruplar için yeni dönem başlıyor

Denizli’de dezavantajlı gruplar için yeni dönem başlıyor

Denizli Büyükşehir Belediyesi, toplumsal eşitliği sağlamak adına yeni bir yönetim modeli kurdu. Artık hizmetler daha adil ve kapsayıcı planlanacak.

Denizli Büyükşehir Belediyesi, toplumsal eşitliği sağlamak adına yeni bir yönetim modeli kurdu. Artık hizmetler daha adil ve kapsayıcı planlanacak.

Denizli’de dezavantajlı gruplar için yeni dönem başlıyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Denizli Büyükşehir Belediyesi, Haziran ayı meclis toplantısında aldığı kararla şehirdeki hizmet anlayışını kökten değiştirdi. Belediye yönetimi, kadınlar, engelliler, çocuklar ve yaşlılar gibi toplumun farklı kesimlerinin ihtiyaçlarını merkeze alan yeni bir yönetmeliği oy birliğiyle kabul etti. Bu kararla birlikte belediye bünyesinde Eşitlik Birimi, Eşitlik Komisyonu ve Yerel Eşitlik Kurulu hayata geçiyor.

Yeni yönetim modeli nasıl işleyecek

Belediye, bundan sonraki tüm bütçe planlamalarını ve hizmet projelerini "eşitlik" odaklı hazırlayacak. Bilimsel veriler ışığında yapılacak analizlerle ulaşım, sağlık ve istihdam gibi temel alanlarda dezavantajlı grupların önceliklendirilmesi hedefleniyor. Başkan Bülent Nuri Çavuşoğlu, bu adımla şehri herkes için daha erişilebilir ve adil bir yer haline getirmeyi amaçladıklarını vurguluyor.

Bundan sonra ne olacak

Kurumsal yapı tamamlandıktan hemen sonra belediye, sivil toplum örgütleri ve üniversitelerin de katılımıyla "Yerel Eşitlik Eylem Planı"nı hazırlayacak. Denizli, Türkiye’deki 25 "Kadın Dostu Kent" arasında yer almanın getirdiği sorumlulukla, bu yeni reformu somut ve ölçülebilir bir yol haritasına dönüştürecek. Şehirdeki yaşam kalitesinin bu yeni politikalarla ne kadar hızlı değişeceği ise merak konusu.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız