Havadis | Siyaset | Denizlili gurbetçi Fransa'da belediye başkanı oldu

Denizlili gurbetçi Fransa'da belediye başkanı oldu

Denizlili Kadir Yıldırım, Fransa'daki yerel seçimlerde yüzde 53 oy alarak belediye başkanı seçildi.

Denizlili Kadir Yıldırım, Fransa'daki yerel seçimlerde yüzde 53 oy alarak belediye başkanı seçildi.

Denizlili gurbetçi Fransa'da belediye başkanı oldu
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Denizli'nin Acıpayam ilçesinden Fransa'ya giden Kadir Yıldırım, Avrupa siyasetinde dikkat çeken bir başarıya imza attı. Mart ayında Doubs bölgesindeki Ecole-Valentin komününde yapılan seçimlere bağımsız aday olarak giren Yıldırım, rakiplerini geride bırakarak göreve geldi.

Sandıktan çıkan sonuç

Yıldırım, seçimlerin ilk turunda oyların yüzde 53,38'ini alarak başkanlık koltuğuna oturdu. Bu sonuçla Fransa genelinde belediye başkanı seçilmeyi başaran sadece 5 Türk gurbetçiden biri oldu. Mart ayından beri bölgede aktif çalışmalar yürüten Yıldırım, yerel yönetim anlayışıyla kısa sürede Fransız seçmenin güvenini kazandı.

Siyasetin yeni yüzü

Peki bu başarı ne anlama geliyor? Yıldırım’ın bağımsız bir listeyle yerel yönetimi kazanması, göçmen kökenli siyasetçilerin Avrupa’da artık daha fazla sorumluluk aldığını gösteriyor. Başarılı başkanın, önümüzdeki dönemde yerel projelere nasıl devam edeceği ve bölge halkıyla kurduğu bu bağı nasıl koruyacağı merak ediliyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız