Havadis | Siyaset | Hizbullah liderinden İran ve ABD mutabakatına dair sert yorum

Hizbullah liderinden İran ve ABD mutabakatına dair sert yorum

Naim Kasım, İran ile ABD arasındaki mutabakatı İsrail için bir yenilgi olarak tanımladı. Hizbullah, İsrail’in Lübnan’dan şartsız çekilmesini şart koşuyor.

Naim Kasım, İran ile ABD arasındaki mutabakatı İsrail için bir yenilgi olarak tanımladı. Hizbullah, İsrail’in Lübnan’dan şartsız çekilmesini şart koşuyor.

Hizbullah liderinden İran ve ABD mutabakatına dair sert yorum
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Hizbullah Genel Sekreteri Naim Kasım, Aşure Günü vesilesiyle yaptığı konuşmada bölgedeki dengelere dair kritik mesajlar verdi. Özellikle İran ve ABD arasındaki mutabakatın bölgedeki güç dengelerini değiştirdiğini savunan Kasım, İsrail'in Lübnan üzerindeki emellerine karşı duracaklarını vurguladı.

Mutabakatın anlamı ne

Kasım, İran ile ABD arasında imzalanan mutabakat zaptını doğrudan İsrail ve ABD'nin bölgedeki yenilgisi olarak nitelendiriyor. Ona göre bu belge, İran'ın direncinin bir sonucu. Bu durum, bölgedeki aktörlerin artık daha cesur hamleler yapabileceği yeni bir dönemin başladığına işaret ediyor. Senin için anlamı ise şu; bölgedeki tansiyonun, diplomasiyle değil ama güç dengelerinin yeniden tanımlanmasıyla şekillendiğini gösteriyor.

Sırada neler var

Hizbullah, İsrail'in Lübnan'dan şartsız çekilmediği sürece silah bırakmayı veya geri çekilmeyi tartışmaya açmıyor. Litani Nehri'nin kuzeyindeki pozisyonlarını korumaya kararlılar. İsrail'in bölgedeki varlığını bir işgal projesi olarak gören Hizbullah, hükümetin egemenlik adımlarını desteklemeye hazır olsa da, İsrail çekilene kadar sahadaki askeri stratejisini değiştirmeyecek. Önümüzdeki günlerde Lübnan iç siyasetinde bu silah meselesinin daha çok tartışılacağı kesin.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız