Havadis | Siyaset | Hürmüz Boğazı'nda Türk gemileri için güvenlik takibi sürüyor

Hürmüz Boğazı'nda Türk gemileri için güvenlik takibi sürüyor

Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, 11 Türk gemisinin Hürmüz Boğazı'ndan güvenli geçtiğini duyurdu. Bölgedeki Türk vatandaşları için tüm önlemler alınıyor.

Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, 11 Türk gemisinin Hürmüz Boğazı'ndan güvenli geçtiğini duyurdu. Bölgedeki Türk vatandaşları için tüm önlemler alınıyor.

Hürmüz Boğazı'nda Türk gemileri için güvenlik takibi sürüyor
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki hareketlilik, deniz ticareti yapan Türk gemilerini de yakından ilgilendiriyor. Bakanlık, bölgedeki kritik gelişmeleri anlık izleyerek gemilerin güvenli rotada kalmasını sağlıyor.

BÖLGEDEKİ DURUMUN DETAYLARI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, son gelişmeleri sosyal medya hesabından paylaştı. Bakan, savaşın başından beri 11 Türk sahipli geminin Hürmüz Boğazı'ndan sorunsuz şekilde ayrıldığını belirtti. Bölgede halen 7 gemi bulunuyor ve bu gemilerde 177 Türk vatandaşı görev yapıyor.

GÜVENLİK ÖNLEMLERİ NASIL İŞLİYOR

Bakanlık ekipleri, bölgedeki Türk bayraklı ve sahipli gemilerle sürekli iletişim halinde. Olası risklere karşı vatandaşların can güvenliğini korumak için gerekli tüm tedbirler alınıyor. Ticari rotaların açık tutulması ve gemilerin güvenle geçişi için izleme süreci kesintisiz devam ediyor. Peki, bölgedeki gerginlik tırmanırsa deniz ticaretindeki bu güvenlik rotaları nasıl etkilenecek?

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız