Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki hareketlilik, deniz ticareti yapan Türk gemilerini de yakından ilgilendiriyor. Bakanlık, bölgedeki kritik gelişmeleri anlık izleyerek gemilerin güvenli rotada kalmasını sağlıyor.
BÖLGEDEKİ DURUMUN DETAYLARI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, son gelişmeleri sosyal medya hesabından paylaştı. Bakan, savaşın başından beri 11 Türk sahipli geminin Hürmüz Boğazı'ndan sorunsuz şekilde ayrıldığını belirtti. Bölgede halen 7 gemi bulunuyor ve bu gemilerde 177 Türk vatandaşı görev yapıyor.
GÜVENLİK ÖNLEMLERİ NASIL İŞLİYOR
Bakanlık ekipleri, bölgedeki Türk bayraklı ve sahipli gemilerle sürekli iletişim halinde. Olası risklere karşı vatandaşların can güvenliğini korumak için gerekli tüm tedbirler alınıyor. Ticari rotaların açık tutulması ve gemilerin güvenle geçişi için izleme süreci kesintisiz devam ediyor. Peki, bölgedeki gerginlik tırmanırsa deniz ticaretindeki bu güvenlik rotaları nasıl etkilenecek?