Mersin’de sivil toplumun ve yerel yönetimin buluşma noktası olan Kent Konseyi, yeni başkanını belirlemek için sandık başına gitti. Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleşen Olağan Genel Kurul, şehrin geleceğine dair kararların alınacağı yeni dönemi başlattı.
Sandık başına gidildi
Genel kurulda 105 delege oy kullanma hakkına sahipti. Kapalı zarf usulüyle yapılan seçimde Demet Şaman Tarlakazan 76 oy alarak güven tazeledi. Rakibi Aslı Pınar Coşkun ise 23 oyda kaldı. Bu sonuçla Tarlakazan, önümüzdeki süreçte konseyin yönetiminde söz sahibi olacak.
Ortak akıl vurgusu
Yeni başkan Tarlakazan, tek başına karar almak yerine çalışma grupları ve meclislerle birlikte hareket edeceğini belirtti. Şehrin temel sorunlarına birleşik bir akılla çözüm arayacaklarını vurgulayan Tarlakazan, önceliklerini yöntem ve model geliştirmek üzerine kuracağını ifade etti. Eski başkan Alper Girgeç ise iki yıllık görev süresinde tamamlanan projeleri yeni yönetime devretmenin huzuruyla veda etti. Bundan sonraki süreçte konseyin sivil toplumla kuracağı yeni köprüler, Mersin'in yerel politikalarında daha aktif bir rol oynayıp oynamayacaklarını gösterecek.