ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Körfez ülkelerindeki temaslarını hızlandırdı. Birleşik Arap Emirlikleri'nin ardından Kuveyt'e geçen Rubio, burada hem diplomatik açılışlara katıldı hem de üst düzey görüşmeler gerçekleştirdi. ABD ve İran arasındaki çatışmaların durmasının ardından bölgeye giden ilk üst düzey yetkili olan Rubio'nun mesajları, Orta Doğu'daki yeni stratejinin ipuçlarını veriyor.
Görüşmenin ana gündemi
Rubio, Kuveyt Emiri Meşal el-Ahmed el-Cabir es-Sabah ile bölgesel güvenlik ve İran ile yürütülen müzakere sürecini konuştu. Görüşme sonrasında müttefiklerine güvence veren Bakan, İran ile yapılacak herhangi bir anlaşmanın Körfez ülkelerinin güvenliğini riske atmayacağını belirtti. Rubio, İran'ın gerçek bir uzlaşma istemesi durumunda kapıların açık olduğunu, aksi takdirde Başkan Trump'ın alternatif planları bulunduğunu hatırlattı.
Lübnan ve bölgenin geleceği
Bakan Rubio, İsrail'in Lübnan'daki durumuna da değindi. Lübnan Silahlı Kuvvetleri'nin Hizbullah kontrolündeki bölgeleri devralması gerektiğini savunan Rubio, bu bölgelerdeki güvenlik kontrolü arttıkça İsrail'in askeri varlığının o oranda azalacağını ifade etti. Bu ziyaretin ardından Bahreyn'e geçecek olan Rubio, Körfez İşbirliği Konseyi temsilcileriyle bir araya gelerek önümüzdeki dönemde atılacak adımları netleştirecek.