ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, bölgedeki tansiyonu yönetmek ve müttefikleriyle strateji belirlemek için çıktığı Körfez turunu Bahreyn’de tamamladı. Kuveyt'teki temaslarının ardından Bahreyn'e geçen Rubio, bölgenin en kritik noktalarından biri olan Hürmüz Boğazı'na dair önemli mesajlar verdi.
İran'a karşı tavır net
Rubio, İran ile masaya oturmaya hazır olduklarını ancak bunun "her ne pahasına olursa olsun" gerçekleşmeyeceğini vurguladı. ABD'nin müttefiklerinin güvenliğini riske atacak hiçbir anlaşmaya imza atmayacağını belirtti. Özellikle Hürmüz Boğazı’ndan geçiş ücreti alınması gibi gündemleri "kelime oyunu" olarak niteleyen Bakan, boğazın herhangi bir ulus devlete ait olduğu iddiasını kesin bir dille reddetti.
Müttefiklerle masaya oturacak
Bahreyn temasları sırasında Körfez İşbirliği Konseyi temsilcileriyle bir araya gelecek olan Rubio, bölgedeki güvenlik dengelerini yeniden ele alacak. ABD yönetimi, İran ile yürütülen diplomatik süreçte müttefiklerinin çıkarlarını korumak için elinden geleni yapacağını savunuyor. Bu durum, önümüzdeki dönemde İran ile yaşanacak diplomasi trafiğinin daha çetin geçeceğinin işareti.