ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Körfez ülkeleriyle temaslarını sıkılaştırıyor. Bölgedeki dengeleri yakından takip eden Washington yönetimi, üç günlük ziyaretiyle stratejik bağlarını güçlendirmeyi hedefliyor.
Masadaki kritik başlıklar
ABD Dışişleri Bakanlığı, Rubio ve Al Nahyan’ın Trump’ın İran ile imzaladığı mutabakat zaptını detaylıca konuştuğunu duyurdu. Görüşmede Hürmüz Boğazı'ndaki gemi geçişlerinin güvenliği ve bölgede istikrarın korunması ana gündem maddeleriydi. Rubio, BAE’nin güvenliği konusunda ABD’nin kararlı olduğunu bir kez daha hatırlattı.
Sırada hangi ülkeler var
Rubio, Abu Dabi’deki temaslarının ardından Kuveyt ve Bahreyn’e geçecek. Bahreyn’de Körfez İşbirliği Konseyi temsilcileriyle buluşması beklenen Bakan, bölgedeki enerji ve güvenlik trafiğini yönetmeye devam edecek. Bu ziyaretler, ABD'nin bölgedeki askeri ve diplomatik ağırlığını yeniden hissettirme çabası olarak görülüyor.