Edirne Cezaevi’nde tutuklu bulunan eski HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, sosyal medya üzerinden yaptığı kısa ama etkili paylaşımla siyaset gündemini hareketlendirdi.
Selahattin Demirtaş, kişisel sosyal medya hesapları üzerinden paylaştığı "Az kaldı" notuyla dikkatleri üzerine çekti. Söz konusu paylaşımında, daha önce farklı bir platformda kaleme aldığı çözüm süreci odaklı yazısına atıfta bulunan Demirtaş, Türkiye’nin önündeki yeni döneme dair beklentilerini ve çözüm önerilerini dile getirdi.
Somut adımlar atılmalı
Demirtaş, mevcut siyasi atmosferde artık söylemlerin ötesine geçilmesi gerektiğini vurguladı. Sürecin somut ve gözle görülür adımlar atılmasını zorunlu kıldığını belirten Demirtaş, bu adımların taviz olarak değil, toplumsal barış için temel bir hak ve gereklilik olarak görülmesi gerektiğini savundu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan’a çağrı
Yazısının devamında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın tutumuna özel bir parantez açan Demirtaş, çevresindeki fırsatçı ve rant odaklı gruplara dikkat çekti. Demirtaş, şu ifadeleri kullandı:
Sayın Cumhurbaşkanı, etrafında biriken ve olası bir enkazdan ganimet devşirmeye çalışan fırsatçıların, riyakarların ve şaklabanların farkındadır. Eğer gerçekten ilkeli ve adil bir uzlaşma zemini oluşturulacaksa, tüm bu olumsuzluklara bir son verilmelidir.
Kayyum ve tutukluluk politikalarına son
Demirtaş, yeni bir başlangıç için mevcut baskıcı yöntemlerin terk edilmesi gerektiğinin altını çizdi. "Butlandan, kayyumdan ve tutukluluklardan medet umanlara prim verilmemesi gerektiğini" belirten Demirtaş, ancak bu şekilde gerçek bir çözüm ikliminin yaratılabileceğini ifade etti. Demirtaş’ın bu çıkışı, siyaset kulislerinde çözüm sürecine dair beklentileri yeniden tartışmaya açtı.