ABD ve İran arasında nükleer tesislerin denetlenmesi konusunda büyük bir gerilim yaşanıyor. Taraflar birbirini yalanlayan açıklamalar yaparken, dünya bu gerginliğin nereye evrileceğini izliyor.
İran'ın kapıları açılıyor mu
ABD Başkanı Trump, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı müfettişlerinin yakın zamanda İran’daki nükleer tesisleri ziyaret edeceğini açıkladı. Trump, İran tarafının bu iddiaları reddetmesini ise "yanılıyorlar" diyerek karşıladı. ABD’nin içeriden bilgi aldığını savunan Trump, ziyaretin uygun bir zamanda gerçekleşeceğini belirtti.
Tahran denetim iddialarına kapıları kapattı
İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi ise bu söylemleri sert bir dille yalanladı. Ne ajans başkanıyla bir görüşme yaptıklarını ne de hasar gören tesisler için bir denetim planladıklarını söyledi. Tahran yönetimi, sadece mevcut güvenlik anlaşmalarına bağlı kalacağını vurguluyor.
Bu durum, Ortadoğu'daki nükleer tansiyonun yeniden yükselmesi anlamına geliyor. Eğer Trump'ın dediği gibi bir ziyaret gerçekleşirse, İran üzerindeki uluslararası baskı artabilir. Ancak Tahran'ın direnci devam ederse, taraflar arasındaki diplomatik kriz daha da derinleşebilir. Önümüzdeki günlerde UAEA'nın atacağı adımlar, krizin yönünü belirleyecek.