Havadis | Siyaset | Türk belediyeleri dünya yönetiminde söz sahibi oldu

Türk belediyeleri dünya yönetiminde söz sahibi oldu

Konya ve Niğde belediye başkanları, dünyanın en büyük yerel yönetim örgütü UCLG'de kritik görevlere seçildi.

Konya ve Niğde belediye başkanları, dünyanın en büyük yerel yönetim örgütü UCLG'de kritik görevlere seçildi.

Türk belediyeleri dünya yönetiminde söz sahibi oldu
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Dünya nüfusunun yüzde 70'ini temsil eden Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Teşkilatı'nda (UCLG) artık Türkiye rüzgarı esiyor. Fas'taki kongrede alınan kararlar, Türk belediyecilik anlayışının küresel çapta kabul gördüğünü kanıtladı.

Dünya sahnesinde önemli görevler

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, teşkilatın başkanlık koltuğuna oturdu. Niğde Belediye Başkanı Emrah Özdemir ise UCLG Yönetim Kurulu'na seçilerek Türkiye'nin temsil gücünü artırdı. Başkan Özdemir, bu başarının sadece iki şehir için değil, tüm Türkiye için bir gurur kaynağı olduğunu vurguladı.

bir gelişme

UCLG, 140 ülkeden 240 binden fazla yerel yönetimi çatısı altında toplayan dev bir yapı. 5 milyar insanı ilgilendiren kararların alındığı bu platformda Türkiye'nin söz sahibi olması, uluslararası iş birliklerini ve şehir diplomasisini doğrudan etkileyecek. Türkiye artık dünya kentlerinin nasıl yönetileceğine dair kararlarda masadaki en güçlü aktörlerden biri haline geldi.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız