İletişim Başkanı Burhanettin Duran, Ankara'nın ev sahipliğinde gerçekleşecek 36'ncı NATO Zirvesi'nin detaylarını paylaştı. Türkiye'nin sadece bir ev sahibi değil, ittifakın merkezinde yer alan stratejik bir ortak olduğunu vurgulayan Duran, zirvenin diplomatik bir gövde gösterisine dönüşeceğini belirtti.
Güvenlik önlemleri zirve süresince en üst seviyeye çıkarıldı:
Başkentte düzenlenecek dev organizasyon için toplam 56 bin 288 güvenlik personeli sahaya iniyor. Emniyet ve jandarma birimlerinin yanı sıra, 639 uzman personel siber devriye faaliyetleri yürütecek. Ayrıca Esenboğa ve Mürted havalimanları üzerinden yoğun bir trafik yönetilecek. Zirveyi takip etmek üzere dünyanın dört bir yanından 3 bine yakın basın mensubu akreditasyon başvurusunda bulundu. Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi'nde dev bir medya merkezi kuruldu.
Diplomasi ve savunma sanayi vitrine çıkıyor
Türkiye, bu zirveyi savunma sanayindeki yerli üretim gücünü ve kriz yönetimi kapasitesini sergilemek için bir fırsat olarak görüyor. 36'ncı NATO Zirvesi, Türkiye'nin son yıllarda çevreden merkeze taşıdığı güvenlik stratejisinin uluslararası alanda tescili anlamına geliyor. Zirve sırasında İstanbul İşbirliği Girişimi kapsamında özel oturumlar yapılacak. Ayrıca COP-31 ve Türk Devletleri Teşkilatı toplantıları gibi yıl içindeki diğer büyük organizasyonlarla Türkiye'nin küresel diplomasideki "güvenli liman" rolü pekiştirilecek. Peki, bu hazırlıklar günlük hayatı nasıl etkileyecek? Ankara'daki ulaşım ve güvenlik prosedürlerinde zirve haftası boyunca yoğun bir hareketlilik yaşanması bekleniyor.