Havadis | Siyaset | Türkiye ve Ermenistan arasında ulaşım hattı için yeni adım

Türkiye ve Ermenistan arasında ulaşım hattı için yeni adım

Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Ermeni mevkidaşıyla Brüksel'de bir araya geldi.

Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Ermeni mevkidaşıyla Brüksel'de bir araya geldi.

Türkiye ve Ermenistan arasında ulaşım hattı için yeni adım
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Brüksel'de düzenlenen Bağlantısallık Gündemi Platformu kapsamında Ermenistan Bölgesel Yönetim ve Altyapı Bakanı Davit Khudatyan ile görüştü. İki bakan, bölgedeki lojistik ağların yeniden canlandırılması için kritik bir adım attı.

ULAŞIM AĞLARI YENİDEN CANLANIYOR

Bakan Uraloğlu, görüşmede geçmişte kullanılan demiryolu ve karayolu bağlantılarını hızlıca devreye almayı hedeflediklerini belirtti. Türkiye kendi tarafındaki bakım çalışmalarına başlarken, Ermeni tarafı da kendi hattındaki ihaleleri tamamlama aşamasına geldiğini bildirdi. Bu projeler hayata geçtiğinde, bölgedeki ticaret akışının hızlanması ve sınır geçişlerinin kolaylaşması hedefleniyor.

TARİHİ KÖPRÜ AYAĞA KALKIYOR

Toplantının bir diğer önemli gündem maddesi ise Kars'taki tarihi Ani Köprüsü oldu. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz'ın daha önce imzaladığı anlaşma doğrultusunda, köprünün restorasyonu için süreç hızlandırılıyor. Bakanlar, ikinci görüşmeyi yaparak restorasyon ihalesini bir an önce başlatma konusunda mutabık kaldı. İki ülkenin ortak tarihini simgeleyen bu köprü, yeni ulaşım ağlarının sembolik bir başlangıcı olacak.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız